maandag 3 december 2012

Advent is begonnen

Gisterenavond was de eerste zondag van Advent. Hier zie je de foto van vorige jaar. En deze super grote kalender hebben we nu weer opgehangen. De boom moet nog even wachten. Elke dag doen we een kaars aan , en dan wordt er een nummertje omgedraait. In het nummertje zit een kaartje en daar staat een plaatje op van de kerststal.  
 Als de kinderen een kaartje uit het nummertje halen, bv een engel , of een plaatje van een kameel , dan moeten ze een engel of een kameel zoeken.( of de herders, koningen enz. enz)  De onderdelen van de stal, zijn verstopt en gaan ze zoeken. Elke avond 1.Het is machtig spannend , en de boodschap van de geboorte van de Here Jezus wordt zo steeds herhaald en begrijpen ze beter. We leren ook een lied en lezen uit het kerstverhaal. En met de kaarsen aan, is het een bijzonder moment.
 
De kerststal was een trouwkado, mijn beste trouwkado denk ik steeds. Elke keer heb ik zin om hem naar beneden te halen. Het is zo mooi, en het blijft zo mooi. Patronen en opzet komen van de seizoenspoppenserie. Alles is van vilt gemaakt. Ik heb een paar dingen erbij gemaakt en elke keer wil ik nog wel meer dieren maken of nog wel meer engelen, het is prachtig.
 

 Deze kalender is een kado voor een vriendin. Een andere opzet maar ook hetzelfde idee.
Als je het goed kan zien , hangen overal van die kleine plaatjes op die passen bij de kerststal van Dick Bruna. Dat boek , Kerstmis, was de basis voor deze plaatjes.

1 opmerking:

  1. Ontzettend mooi, ontzettend goed, ontzettend inspirerend.......

    BeantwoordenVerwijderen