maandag 20 mei 2013

Mini tutorial Broches maken

Het was al in de vakantie dat ik dit plannetje had.
Maar deze regenachtige dag maakte het af. 
Ik heb er veel foto's van gemaakt 
en een soort mini tutorial geschreven:

Iedereen kan het:

Neem een mooie lap stof en knip daar een motief uit.

 Neem het elastische geruite lint.
 Leg het op een lapje vilt.
 Knip dat op de juiste maat .
 En naai met de hand het lint op de stof en het vilt.
 Zoek er wat kleine versierseltjes bij.
 Neem een speld en lijm ( 1 seconde-lijm) die op het vilt.
 Naai dat op de achterkant....ja, ik weet het , dat kan netter.
 En zo is die klaar....ik vind het echt super schattig.
 Ik heb er nog een gemaakt, ik ga in september een 
workshop hiermee doen. Niet dat de dames het niet zelf kunnen , 
maar samen iets maken, is veel gezelliger.
Succes met het zelf maken van zoiets leuks.
Laat eens horen wat je hiervan vindt?

4 opmerkingen: