maandag 24 juni 2013

Voor jongens....maak eens rijstmonsters.

 Dit plaatje is een vreemd soortig plaatje....maar als je goed kijkt zie je de rijstmonsters.

Ik naai natuurlijk tot ik erbij neerval. En maak eigenlijk alleen maar meisjes dingen.
Dus toen er een keer een jongens feestje aan kwam , toen heb ik mijn best gedaan 
om iets voor jongens op het feestje te maken.
 Met 3 jongens in het huis weet ik inmiddels dat alles wat je kan gooien favoriet is.
Dus dat moest erin verwerkt worden.
Het moest een beetje houdbaar zijn, en ook goedkoop....op feestjes verdwijnen de spulletjes soms al voor dat de kinderen terug naar huis zijn.

Ik wilde ook dat het een beetje stoer zou zijn, dus de blauwe- test-versie, hieronder, werd nog gemener gemaakt door de oogjes....bij de oranje versie hierboven.
* (Als je oogjes wilt, maak dan met vilt en een paar steekjes het gezicht.)

 Je tekent een U op de stof, dan naai je de twee lagen stof op elkaar. *Laat de onderkant open. Dan keer je de stof en heb je een soort zakje. Vul die met rijst of met zand, en kies lange linten.
De zoom kan je gelijk naar binnen wegwerken .

Door de linten, waar ze het aan vast houden,  krijg je een slinger effect...denk aan David in de bijbel.
 Lekker lange linten.
 Door de zware rijst is er wat gewicht.
 Slingeren en wie het verst gooit die wint. 

Wij namen de jongens toen mee naar het bos. Ik had er 8 gemaakt....wat een feest.
Het is echt een aanrader, en ook al is de beschrijving gebrekkig....je snapt het vast wel.

Succes als je ze gaat maken...veel plezier.

 Thijs wilde ook op mijn blog komen, en wilde zijn nieuwe poppenkast laten zien.
Hij maakte deze poppenkast op de Karwei dag, voor vaders en zonen. 
Een helemaal te gekke middag , met vooral behangen. Hij is er erg trots op , en dat het vooral als hut gebruikt wordt...tja dat vindt de Karwei vast niet erg.

4 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk! Goed idee :0, Jongste Boef van mij wordt binnenkort 6, dus misschien maak ik ze wel! Bedankt voor je inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik onthou je ideetje voor wanneer er hier feestjes aankomen!
    dank je wel voor de tip...

    madebyelke.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk gemaakt/verzonnen! Wat denk je, vinden jongens van 8/9 dit ook nog leuk? gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahah wat leuk!!
    Ze vermaken zich prima zo! :)

    Heerlijk die foto's

    Liefs x Arja

    BeantwoordenVerwijderen