zondag 16 maart 2014

Elisabeth is 4 ....feest deel 2

De tractatie voor de meesters en juffen ...dat was heel andere koek. 
Letterlijk , want er zit een hartige sultana in.
Ze zijn op school aan het werken over Recyclen, en over hergebruik en zuinig zijn op de aarde.
En tevreden zijn met wat je hebt.....pracht thema.
Dus ik maakte zakjes van mijn oude kranten......en naaide daar het gedichtje alvast op.
Ik hou ervan als het houdbaar is, en evt. mee kan in de auto of trein....stamt uit mijn juffentijd.
Gisteren avond had ik opeens stress. Ik had nog een stempeltje van een fee beloofd.
Lang leve pinterest....
Deze stempel had ik vorige week al gemaakt, want die ging weer aan de tractatie voor de peutergym.
Dat waren mijn bekende sleutelhangertjes van zeil....niks fotowaardigs aan.
Gelukkig werd het wel gewaardeerd . De moeders vonden de sleutelhangers leuk, de kinderen de snoep sleutel lekker. Iedereen blij.

Met al dat gewerk voor tractaties en zo, vraag ik mezelf wel eens af:  Waar doe ik dit nu voor? Waarom maak ik er zo veel werk van? Ik zucht wel eens dat ik het druk heb, maar ik maak mezelf ook wel erg druk op deze manier. Uiteindelijk kom ik er toch uit...want ik vind het gewoon leuk om dit soort dingen te maken, en ik vind het leuk voor mijn kinderen als ze een moeder hebben die er haar best voor doet...en eens iets anders doet dan de rest....Dus weg al mijn gedenk erover ( ik denk erg veel ) en gewoon genieten dat het af is...

4 opmerkingen:

  1. Ik herken dat laatste wel... gaat soms ook weleens door mijn hoofd. Maar inderdaad: geniet ervan dat je de ideetjes in je hoofd hebt, dat je het kan maken! Geeft jou een goed geval en de kids ook! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er leuk uit.
    Ik ben er toch minder aan gaan doen, want als de kids iets eetbaars krijgen wat leuk is ingepakt zien ze bijna alleen het eetbare en rits rats de verpakking ligt in duizend stukjes in de prullenbak. Vind ik toch zonde van mijn werk. Dus probeer ik het leuk maar toch eenvoudig te houden.

    Hoewel de doosjes tik tak die mijn jongste trakteerde, me achteraf toch nog aardig wat werk bezorgden. Maar die bleven wel lang in laatjes en tassen liggen.
    Jongste vertelde toen ook dat haar juf de traktaties nog wel eens verloot onder de kinderen omdat ze niet te dik wil worden van al die koeken. Dus daar hou ik ook wel rekening mee idd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En het was leuk, Renee! Je recycle koek (gelukkig alleen de verpakking...) viel enorm in de smaak! Ik zet em zo op FB van school...
    Gefeliciteerd met je mooie dochter, die vrolijk iedereen te woord stond vandaag...
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gefeliciteerd met jullie prachtige dochter...leuke blogposts weer... en weet je: die ogen...van haar..De hele familie heeft van die prachtige ogen! leuk om dat weer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen