dinsdag 6 mei 2014

Sterren tas met nep leer.

Deze tas heb ik gisteren gemaakt....een soort sjees het door je naaimachine tas.
Ik had ook gezellig bezoek , die wel babbelde, dus dat naaide lekker.

Ik had afgelopen zaterdag, toen ik op zoek naar roze stof, bij de stoffenkraam uitkwam, deze zilveren lap nepleer gekocht. Ik wilde al langer wat met zilver doen, en toen kwam ik die lap tegen.
Het is zalig spul. Sky noemen ze het , en het is niet duur. En het werkt net als tafelzeil.
Daar ben ik ook gek op, het knipt lekker, behoeft geen afwerking , instant succes.
Met mijn hoofd vol plannen reed ik dus naar huis....en ik maakte snel een sleutelhangertje.

Ik had die zaterdag twee leuke afspraken. High tea met de kleinkinderen voor onze oude oma ( 96)
en de workshop. Maar met zo'n hoofd vol plannen met die zilveren lap had ik gewoon zin om dat allemaal af te zeggen en achter de machine uit te kiezen.
Dat kon natuurlijk niet. Helaas. Beheersing.....moeilijk.

Bij die high tea kwamen we het hele Feijenoord team tegen. Ik op de foto met Pelle...voor mijn jongens.
Ik moest er vreselijk om lachen, want ik heb niets met voetbal, snap het niet , maar daar werd ik acuut fan.
Heb zelfs de bus op de foto gezet ( mijn hele familie lachte mij uit)
Hoe dan ook, de naai actie kwam een paar dagen later.....dit werd het.
Deze tas heb ik voor een vriendin gemaakt.
Een hippe tante,die vriendin, en dus een hippe tas.

Als voorbeeld gebruikte ik de 5 euro stoffentas van de Dille en Kamille.

Ik kreeg de tip om die eens te kopen, want het was zo'n lekker model.
En met een paar lintjes kun je die heel snel persoonlijk maken. Een kanten rand er omheen en klaar.

Dat is een project voor een andere keer...voor nu deed deze tas dienst als mal.
Deze buiten foto geeft niet helemaal een goed beeld, maar het was zulk lekker weer....we deden een BBQ 
met drie stellen vrienden....en de tas viel in de smaak.

9 opmerkingen:

  1. Ik ben gek op sterren. Ik ben dan ook helemaal weg van de tas, echt heel leuk. En de foto met Pelle.....mooi setje!! Wat zullen je jongens jaloers zijn geweest op je!!
    Lieve groetjes, Malotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt allemaal gezellig en dan ook nog eens een leuke tas. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je tas prachtig! Hoe eenvoudig en mooi! Ik moet nog een nieuwe hebben.. dus ik denk dat ik hem inderdaad een beetje op die van jou ga baseren! Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks een druk leuk weekend heb je toch een super leuke tas gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een coole tas!! Goed idee dat zilveren skay.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto van een mooie vrolijke dame, wel lachen dat je instant fan werd. Ennuh leuk spul hoor dat nepleer, maakt die tas meteen bijzonder.
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen