woensdag 22 oktober 2014

Birdie jurk voor Elisabeth

Met gepaste trots, en na veel bloed zweet en tranen,
presenteer ik u , het Birdie jurkje van 
onze Elisabeth. Tatatatatataaaaaa.
Met een grote lap rode tricot ging ik aan de slag.....

Dat was wel een klus voor mij:

Ik laar eerst de rug zien, met daarop een zeer zichtbare , blinde rits.
Dat was de grootste misser. 

De tweede misser....de onderzoom
Er is iets wat bij de zoom niet goed liep.

De mensen van Maison Victor hebben het 
echt heel goed uitgelegd....maar bij dat laatste puntje
kwam ik er toch niet uit.
Het plaatje in het blad was veel belovend.....en ik was in Brugge
toen ik het blad kocht.  En heb bij de Veritas nog een oranje lapje gekocht.
Wel raar duur, maar ach...ik ging zelf een jurkje naaien ....dan is alles
mogelijk. Want jaja, dit ging ik zelf doen.
Maar deze lap leek me minder geschikt....
Ik lees altijd ( bij die handige dames uit Belgie) van "doorlopend patroon"
en ik wist...dat is te moeilijk.  Dat krijg ik niet voor elkaar dacht ik.
Hup , effen rood gehaald, want anders gaat het me boven mijn pet.
Eigenlijk was alles boven mijn pet.

Rondom het patroon heb ik alle fouten 
gemaakt die er te maken zijn....
Deel A op deel C plakken en dan als het al vast zit
daar achter te komen. Wat heb ik veel uitgehaald.

Ook stagneerde het op dingen als naaldwaarde??????
en nog meer van die termen.

Ik was dan weer wel erg trots op mijn beleg.
Dat ik dat woord snapte, en dat ik dat met vlieseline steviger kon maken.
Al doende merkte ik , dat naaien met zulke lekkere tricot 
ook veel aangenamer is dan dat harde tafelzeil.
Dat was wel een mega conclusie, want alles ging moeizaam.
En dan toch iets positiefs zien...het lukte.

En  dan, als de jurk dan te kort dreigt te zijn, ( en dat dat 's nachts in je droom zelfs
nog even langskomt) en dan ....als dat toch niet is....
en als ik uiteindelijk haar er in zie huppelen...tja, 
dan zit je wel trots te kijken....de Birdie jurk voor Elisabeth.....

3 opmerkingen:

  1. Ze straalt erin, dat is het belangrijkste. ;-)
    De aanhouder wint!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig ben jij de enige die weet wat er 'mis', wij zijn alleen maar een vrolijk meisje in een prachtig jurkje!
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een doorzettingsvermogen. Je weet nu in ieder geval dat naaien met zachte stof echt fijn is. Het geworstel met stof en patroon: zoo herkenbaar. Maar wat staat ze er lief bij in haar mooie jurk. Ik zou hem gewoon nog één of twee keer maken in andere kleuren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen