zondag 16 november 2014

Sinterklaas.....5 december...Sinterklaas krans maken

Gisteren was het feest....de intocht van Sinterklaas in ons
land. Wat een bijzonderheid, en wat een gezelligheid....en
dat na al die discussies over
de zwarte Piet.

Ik maakte een krans voor buiten.

En ik gebruikte een strokrans ( van de action ooit)
lego blokjes en sponsjes ( die ik inpakte in papier) 
En naalden , punaises en zeil en vilt. 




Eerst deed ik het zeil in stukken om de krans. 
Vooral aan de achterkant ziet dat er rommelig uit.

Ik knipte vilten stroken , die ik ook weer inknipte 
en draaide die stroken terwijl ik de stroken met kopspelden vast zette.
De krans krijgt zo iets meer body door zo'n draaislingertje. 
Ik pakte de kadootjes in , en daarna deed ik er 
doorzichtig cellofaan overheen.  Omdat de krans buiten zou gaan hangen.
Zoon Mees wilde maar al te graag helpen.
We maakten de pakjes vast aan de krans met krullint....en veel plakband.
Ik deed er een school leitje achter, en
met een hoop lint maakte ik dat ook weer vast.
Het resultaat is wel leuk vond ik....niet spectaculair
of een magazine waardig idee, maar gewoon 
gezellig.

Het is een snelle actie, met materialen vanuit huis.
Ik denk het dan wel van te voren uit, zoiets groeit in mijn hoofd 
in een paar daagjes .
Maar dan rammel ik het eruit in een uurtje. En dan ben ik 
helemaal happy. Vooral van het maken word ik happy.
Het resultaat is van minder belang ,lijkt het wel.

Er zijn wel eens lezers, die deze blog lezen
en die zich afvragen hoe ik het allemaal voor 
elkaar krijg...dat van alles maken, 
veel productie , al die spulletjes.
Ze laten me dat ook weten, per mail....
Zelf vind ik dat altijd moeilijk om het uit 
te leggen. Ik heb niet meer tijd dan de ander, 
maar ik kan wel snel iets maken.
Ik kijk weinig tv, en zit altijd iets te doen
ipv stil op de bank. Gewoon lekker een werkje 
erbij. En dan komt er veel af.
Ik kan ook heel makkelijk een strijk laten staan
voor een creatief project of een leuk plan.
En dat zien jullie hier dan.....maar niet die bende
die eigenlijk eerst aan de beurt was.

Hopelijk kan je gewoon genieten van de ideeetjes
en het tot je nemen, ipv je opgejut of "minder"
te voelen. Dat is absoluut het laatste wat ik wil.
Dus geen negatief gekijk naar je zelf
maar gewoon het leuk mijn info tot je nemen.
Anders mist dit blog zijn doel lieve lezers.
Dus GENIET ervan, en wees geinspireerd...meer niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten