zondag 22 februari 2015

FEEST

Afgelopen woensdag kwam ik uit mijn werk , en mijn lieve schoonmoeder
paste op. Alle kinderen waren buiten....dus zij zat te breien.....Zie je haar poppekleertje?
Ik zag mijn kans schoon en pakte snel mijn haakwerkje.

Ik was bekaf van die lieve kleutertjes ( ik moet echt wennen, maar o wat is het leuk)
Maar na een uurtje met leuk gezelschap en een haaknaald kwam ik weer bij.
Het is ook leuk om te haken als iets bijna af is....spannend.

Deze muts is een zomaar projectje.
Wol had ik liggen en ik koos een You Tube filmpje als start.
Het heet de Puff steek of Bladerdeegsteek.

Hier vind je het filmpje....MUTS



Ik haakte er nog een bloemetje op , maar daar ben ik nog niet uit....het model is ook niet 
helemaal mooi, maar ik heb de steek onder de knie....en Elisabeth is tevreden.




Gisteren vierden we de verjaardag van onze Thijs. 
Hij is eigenlijk morgen pas jarig, maar het kwam zo beter uit.
Door hem werd ik 10 jaar geleden voor het eerst moeder.
Een toestand van een bevalling die eindigde in een keizersnee.
Bij de andere 3 ging het ook niet makkelijk, maar daar wist ik al wat meer.
Het was raar hoor, om zo zonder kader iets te beginnen...en het ging alle kanten op.
Ik weet nog dat toen ik hem eindelijk voor me had....dat ik hem maar wilde
bekijken, en kijken en nog meer kijken. Wie was dat mannetje?
Er waren al meer dan 4 mensen die hem eerder vast hadden dan ik, daar baalde ik van...
Maar ik kon hem niet eens vasthouden , zo trilde ik...
En ik wilde hem maar bekijken....
Nou, wat een leukerd, wat een lieverd.
Hij maakte mij moeder....en daar ben ik nog blij mee.
Door hem ben ik gaan naaien....voor hem wilde ik mooie dingen maken.
Dus 10 jaar geleden....tja, leuk om eens terug te kijken....

Een naai selfie tussendoor....want ik ben druk bezig....
Ik maakte  weer eens wat anders, snel werk , altijd leuk.

De school heeft een verkoop dag, een rommelmarkt op de planning staan.
Daar kregen we gisteren bericht over....en ik heb dan gelijk de naaikriebels.
Ik heb dan borrelende ideeen.....en dit is alvast een voorproefje...

Je zou het toch gelijk aan je tas hangen.
Ik ben er weg van...

5 opmerkingen:

  1. Hallo Renee, Van harte gefeliciteerd met je zoon! Mooi en herkenbaar geschreven, over de uren na de keizersnede, heel herkenbaar. Fijne dag, Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog van harte met Thijs! Een tiener in huis!
    En jij van ♡-e met je 10 jaar moederschap!
    Geniet van je vakantie! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd! Je tassenhangers zijn geweldig. En ook je muts met bloemetjes vind ik erg leuk. Tot zaterdag! ;-) Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je 10-jarige zoon! Wij lagen de eerste nacht ook altijd alleen maar te kijken naar dat schepseltje dat tussen ons in lag. Ongelooflijk hoe bijzonder en mooi dat in je buik is gemaakt in 9 maanden!
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Krijg financiering voor uw bedrijf
    Persoonlijke financiering
    Zakelijke financiering

    Maak je geen zorgen, we zullen je helpen!

    Gemakkelijke en snelle goedkeuring
    Flexibele terugbetaling

    E-mail: trustenquiry05@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen