dinsdag 14 juli 2015

Patchwork deken

Als je zo dit stapeltje ziet.....dan denk ik zelf ...te gek. Wauw ...het begin van een 
nieuwe patchwork deken....mooi.

Ook zo ziet het er nog leuk uit.....allemaal geknipte lapjes.
De meeste gewoon uit metertjes katoen.
Soms ook een overhemd ertussen, en een stuk van een dekbed. 

En dan komt het passen en meten.....
Gewoon beginnen, op je knieen , puzzelen. 
Net niet genoeg donkerblauw...weer knippen....

En dan ben je even boven....en dan denken de kinderen dat 
ze prima een nieuwe rubberboot kunnen opblazen....
Tja, dat is de zaterdagmiddag , dus ik had het misschien ook niet 
moeten opstarten dan.....

En de chaos die bij de zaterdag middag hoort....ach ik kan er wel 
in werken. Wel jammer , dat net toen onze nieuwe dominee even binnen wipte...
Dat gaf aan de ene kant een realistisch beeld, aan de andere kant...wat een zooi.

Misschien als de deken af is ...laat ik die hem nog wel eens zien.
Maar voor die deken heb ik nu 6 weken...dusssssse...geduld

3 opmerkingen:

  1. oh wat herkenbaar! hier geen ruimte om alles te laten staan/ liggen en dus verdwijnt het meeste onafgemaakt in de kast. Ik ben van plan om in de vakantie ook iniedergeval mijn pittenzakjes af te maken.. (schaam)
    En ondertussen ben ik ook een nieuwe blog begonnen. ;)
    groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De dominee mag best zien hoe hectisch het zaterdagse leven in een gezin kan zijn. Ieder gezinslid heeft zo zijn eigen plannen en dat gebeurt allemaal in hetzelfde huis. Je laat mooi zien dat jullie fijn met elkaar leven.
    De stofjes zien er veelbelovend uit.

    Veel naaiplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen