donderdag 18 februari 2016

Jonkvrouwen

De foto's zijn niet de allerbeste foto's die ik maak, 
maar de afgelopen tijd werkte de klas van 
onze dochter Elisabeth over Ridders en Jonkvrouwen.

Een geweldig thema, waar ook mijn juffenhart
harder van ging kloppen.

En dus maakte ik een jonkvrouwenjurk.
Ik nam een jurk van haar , die ze nu past....
en dat werd de basis.
Google en Debora  hielpen me verder.

Natuurlijk was het geen makkie. 
Ook omdat ik met mezelf had afgesproken
om alleen uit mijn voorraad te putten.
Gelukkig zat er in de doos van Jacoline zilver.

Ik gebruikte ook nog een lint voor kadootjes
wat zo mooi glitterde.....vanmiddag heb ik dat lint er 
weer afgeknipt, want mijn hele huis zit onder de glitter.

Als dank voor de stage juf , die dit alles opgezet heeft, 
en mega talent heeft laten zien, maakte ik iets 
Middeleeuws.....moeilijk , want mijn stoffenvoorraad is bont.
Maar met een kringloop stofje en wat leerachtig materiaal wilde
het wel lukken. Dank je wel juf Nelleke.

Omdat ik zo enthousiast was, maakte ik met Elisabeth 
een cake kasteel....gewoon om de klas te tracteren.
Dat was al eerder hoor.

En wat er overbleef van de 2 cakes ...tja dat verdween in de 
monden van de jongens , die ook wel zo'n thema in de klas wilden proberen.
Al met al geslaagd...alle kleuterjuffen...zo'n thema ...Dit is echt te leuk.

1 opmerking: