woensdag 8 maart 2017

Pilea pannenkoekplant

Nou ben ik niet zo'n type met groene vingers.
Ook heb ik niet het talent om planten heel mooi op te kweken.
Maar dat betekent niet dat ik het niet probeer....

En wie weet gaat dat nu lukken: De Pilea...of te wel 
De Pannenkoekplant.

Ik kan je niet zeggen hoe vrolijk ik was toen ik zag 
dat mijn "via de post opgestuurde"stekje "het"ging doen.

Hij sloeg aan, en er zit gewoon opeens groei in.
Als een klein kind kijk ik er elke dag naar.
Gaat er alwat hangen ? Of kan die al naar een grotere pot  ( had al gemoeten)
En ik ben gewoon weg van de groei potentie. 
Dus in mijn enthousiasme , ben ik op zoek gegaan naar
een grote broer...Ik heb er eentje in Zeeland gevonden.
En voor bijna 9 euro vind ik dat wel een duur plantje.
Dus ik snap dat stekken gelijk ook wat beter.

Dus als t mij lukt om deze te "scheuren" of te delen,
dan ga ik ze eens allemaal opkweken en wellicht 
daarna vrolijk uitdelen aan andere liefhebbers.

Ik lees dat het goed te doen is, bijna altijd raak...
Dus wie weet...

3 opmerkingen:

  1. wie weet... kan je mij een stekje opsturen! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt een leuke plant met een grappige naam. Goed idee om de plant te vermenigvuldigen. Dan kun je er een paar bij elkaar in een grotere pot zetten.

    Succes met de plant, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag vanmiddag toevallig in een tuincentrum dat dit "de plant van het jaar" is. Grappig he?
    Groetjes, Ieke

    BeantwoordenVerwijderen