zaterdag 22 juli 2017

Vakantie tijd, en een naai drama

Het was een regen achtige middag, en wij togen naar 
het museum. Het Museum Booymans Van Beuningen.

Ik vind het echt wel belangrijk om de kinderen
een gevoel van Kunst mee te geven.....
en hoewel we hier genoeg aantrekkelijks zagen 
was de "kinder"speurtocht echt onduidelijk.
De route was slecht aangegeven, de vragen niet op 
hun niveau....dan baal ik altijd.
Volgens mij kan je er zoveel leuks van maken......


Mees die nu naar groep 8 gaat voelde wel 
het gewicht van een Mondriaan een Rembrandt en 
de Van Gogh....dat pakken we dus maar mee.

Thuis was er behoefte aan een roze kwarktaart.
Dat werd het ontbijt voor de volgende dag.....

En ik had net de moed opgepakt om twee jurkjes 
af te maken. Het ene jurkje lag er vanaf vorige zomer.
Ik had net genoeg stof voor een strandjurkje.....
De stof is mijn allerleukste printje......
En het andere jurkje lag geknipt vanaf januari.

Dan weet je gelijk wat voor een jurkjes mietje ik ben.

Maar...ik had het lampje vervangen  in mijn Pfaff 
en daarna is er iets mis gegaan....en deed die het niet meer.
PANIEK

Ik baalde zeer....De dagen met de kids vind ik soms wel 
eens wat taai en wat lang maar als ik dan een avondje naai 
dan lukt het wel.

Maar goed, mijn moeder gebeld, die stond haar machien af...manlief 
wilde die zelfs wel halen die avond . (Snapt mijn paniek, hij wil vrede in dit huis)
Mijn moeders machien is weer mijn oude, en die werkt ook prettig...

Dus de volgende ochtend de jurkjes afgemaakt.

NOU DAT IS VOOR T LAATST.

U mag het zelf beoordelen, maar t staat al 
vast...ik kan het niet!!!!
Voor een snelle blik kan het er mee door, maar mooi NEE.

Van het bovenste jurkje 
 rolt de onder zoom helemaal om.

Plus de hals lijn ziet er niet uit.....

Dat ga ik misschien nog anders proberen te maken, want het stoort
me echt vreselijk.

Voor het strand jurkje heb ik elastisch baisband gebruikt, en 
dat wijkt ook teveel, dus ook weer net niet.

Ik appte mijn vriendin, en die vroeg Hoe komt het dan toch?
Patroon, soort stof,of materiaal?
En het enige antwoord was: De naaister.
Ik kan het dus niet.....ERG TOCH?

Gelukkig zijn er genoeg winkels in Nederland
die leuke jurkjes verkopen.
Gelukkig is er zoiets als "het zit wel zacht mama..dank u"
Gelukkig is er zoiets als ...sleutelhangertjes die wel lukken.

Maar t laatste jurkje is genaaid zeg maar.........



4 opmerkingen:

  1. Perfecte voor in te slapen. Je mag bij bias niet trekken en tweelingnaald werkt bij mij ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jammer zeg! Kan het niet aan je naaimachine liggen? Het maakte bij mij heel veel verschil toen ik een andere kreeg. En een lockmachine is bij bepaalde stoffen ook onmisbaar om het netjes te krijgen. Ik heb hier in huis zo'n prachtig hangertje, die heb ik een paar jaar terug van jou gekregen. Welis waar met de hand gemaakt, maar zó fijntjes dat ik wel zie dat je héél netjes werkt. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat je jurkjes naaien niet onder de knie zou kunnen krijgen. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat het wijs is om de reactie van onder de knotwilg op mijn blogs te lezen, bij het gele t shirt. Aan het getob bij mij, zijn meerdere blogberichtjes gespandeerd. Succes, dit gaat je lukken. Even geduld zoeken en uithalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik kan mij een hele wijze vrouw herinneren die mij leerde dat alles wat je zelf maakt niet perfect hoeft te zijn, want het komt niet uit een fabriek; je hebt het zelf gemaakt. Al snap ik je wel. Want ik heb mijn eerste en laatste t-shirt gemaakt. Ik zie 2 mooie jurkjes en ik denk dat Elizabeth er blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen