dinsdag 3 april 2018

Behang naaien

Afgelopen maanden ben ik aan het klussen geweest.
Verven, behang afhalen , gaatjes stoppen , 
een hoop schroeven eruit halen , plinten...
nou ja, noem het maar op.

En dit paasweekend hebben manlief en ik in
twee ochtenden het trappenhuis ( of trapgat)
behangen.

Wat een klus, en wat een moeilijk 
behangetje had ik gekozen....
 Een patroon wat bijna niet terug te vinden is,
als je de volgende baan wilt gaan plakken....

 
Maar goed, het is af......
En alles is netjes.

Toen was het tijd voor de restjes verwerking.
Allemaal kleine hoekjes, want een schuin trapgat
levert restjes op.

Ik maakt eerste een heleboel kado zakjes...
lekker stevig en eem hip printje dacht ik zo.

Ik maakte ook een zakje met een bodem.
zo grappig om te puzzelen hoe dat het handigst gaat.....


Maar als t dan lukt....dan heb je ook wel 
gelijk iets leuks.


Vanochtend heb ik in mijn eentje de laatste banen 
in het overloopje gedaan....
dat is ook netjes geworden.
En nu voel ik me een enorme piet.....
Dat deed ik toch maar even....

Daar heb ik ook restjes van, dat is namelijk een ander printje.
Dat vraagt ook om een potje van papier.
Dus wordt vervolgd.


2 opmerkingen:

  1. Oef, behangen... één keer gedaan en daarna nooit meer. Wat een klus bij een ongelijke muur met allerlei hoekjes en schuine stukken. Supermooi resultaat, je hebt echt een origineel trappenhuis! Erg leuk wat je met de resten hebt gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf printje Renee!! Enne natuurlijk maak je van de restjes weer wat leuks! Creatopper

    BeantwoordenVerwijderen